سیاه قلم های مترسک دیوونه

تخلص ادبی " مترسک دیوونه"

تخلص ادبی " مترسک دیوونه"

سیاه قلم های مترسک دیوونه

یاران همراه :

مزرعه من سال هاست پا بر جاست
در چهار فصل سال

مترسک دیوونه در چهارمین روز از نخستین ماه چهارمین فصل سال زاده شد
نامش مجتبی گذاشتند
شعر که نه سیاه هایش را سال هاست اینجا مینگارد و دفتر پاره های دلش
مخاطبی غیر حقیقی دارد
به بزرگی و مهربانی تمام عشق ها
گاه خاتون و گاه بانوووو میخوانمش
او حریم امن مترسک دیوونه است
نباشد قلم مترسکی نیست .

مدتیست اسباب کشی کرده ایم از ( http://sotoudeh.blogfa.com ) به این سرا
در این سرا هستیم نامعلوم
و عشقمان
بی تاااااست
تا ندارد ....


قدومتان بر تیام مترسک

آخرین نظرات
پیوندها
یاد یک لطیفه قدیمی افتادم: 

( فردی پیش یک روانپزشک می‌رود و می‌گوید: "دکتر برادرم دیوانه شده است؛ فکر می‌کند که یک مرغ است." دکتر می‌گوید خوب چرا برای درمان نمی‌آوریدش؟ طرف می‌گوید: “می‌خواستم بیاورم؛ اما به تخم‌مرغ‌هایش نیاز دارم! )

خب، گمان می‌کنم این همان احساسی است که من الآن در مورد روابط [زن و مرد] دارم؛ می‌دانی [روابط] خیلی غیرمنطقی، احمقانه و پوچ هستند ولی، من حدس می‌زنم داخل رابطه‌ها می‌مانیم چون، اکثر ما به تخم‌مرغ‌هایش نیاز داریم.

وودی آلن


شبکه‌های ارتباطی، وبلاگ ها، خبرخوان ها، انجمن‌های و گروه‌های مجازی، سایت‌های دوست یابی و سایت‌های ارتباطی دیگر راهی برای آشنایی با افرادی است که تا به حال ندیده اید یا سال هاست از آنها بی خبرید. فقط با تایپ چند کلمه در یک سایت می‌توانید سوالی را مطرح کنید، با دیگران دردودل کنید و دوستان جدید پیدا کنید.

آیا استفاده از این ارتباط‌های مجازی برای رابطه زناشویی‌تان خطرناک است؟ آیا می‌توانید از این ارتباطات برای بهبود روابط زناشویی‌تان استفاده کنید؟ آیا هر ارتباطی که خودتان یا همسرتان با افراد تازه بر قرار می‌کنید، تهدیدی برای رابطه شماست؟ ارتباطات مجازی مثل استفاده از چاقوست و یا در یک تشبیه بهتر شبیه یک شمشیر دو لبه است. همان قدر که می‌توانید از آن بهره ببرید، ممکن است به خودتان یا همسرتان آسیبی وارد کنید.

شمشیر، شمشیر است، نه خوب است نه بد. نوع استفاده شما تاثیر مثبت یا منفی آن را مشخص می‌کند. این شما هستید که آن را کنترل می‌کنید. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مجازی برای بهبود زندگی شخصی و مشترکتان استفاده کنید یا ارتباطتان با همسرتان را به خطر بیاندازید.

استفاده‌های مخرب از شبکه‌های اجتماعی

یک – وقتی یک ارتباط عاطفی گذشته از نو شروع می‌شود: کنجکاوی و وسوسه اینکه فردی که در گذشته در زندگیتان بوده است، چه می‌کند و چه ارتباطاتی دارد باعث می‌شود مدام او را رصد کنید. در ابتدا می‌گویید این فقط یک احوال پرسی ساده است. اما از خودتان بپرسید آیا متقابلا می‌خواهید همسرتان هم پیگیر ارتباطات گذشته اش باشد. بیشتر آدم‌هایی که از طریق دنیای اینترنت خیانت‌های عاطفی یا جنسی می‌کنند، هرگز فکر نمی‌کردند ارتباطشان به این سطح از رابطه برسد، بنابراین کنجکاوی هایتان را کنترل کنید و مرزهای ارتباطی را بشناسید.

دو – رمز گشایی از رابطه زناشویی: اگر هر دوی شما کاربران فعال اینترنتی هستید ممکن است در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مسائل زندگی خصوصیتان را بی پروا و بدون توجه به چشمان نظاره گر دیگران بازگو کنید. یا ممکن است درباره همسرتان حرف‌هایی بزنید یا شوخی‌هایی بکنید با این پیش فرض که او آنها را نمی‌بیند و نمی‌خواند. واکنش‌های فوری و آنی شما و ابراز احساسات مثبت یا منفی شما در صفحه‌های مجازی برای همیشه باقی می‌ماند و شما همیشه باید نگران قضاوت دیگران در مورد خودتان باشید.

سه ـ صفحه مجازی شما دفترچه خاطرات نیست: شما نباید اطلاعات شخصی خودتان را در صفحه‌تان منتشر کنید. اگر نیاز دارید در مورد زندگی زناشویی‌تان، مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی و یا هر مورد دیگری که به همسرتان نیز مربوط است با کسی در دنیای مجازی درد دل کنید و یا مشورت کنید، این موضوع را در انجمن‌ها و صفحه‌های عمومی مطرح نکنید بلکه با افراد مطمئن به صورت خصوصی در مورد آن صحبت کنید. شما می‌توانید با یک دوست، مشاور و یا سایت‌های تخصصی در مورد مشکلاتتان مشورت کنید.

چهار‌– وقت تلف کردن پای نت: هر رفتار افراطی نتایج و عواقبی منفی به بار می‌آورد. به قضاوت رفتار خودتان بنشینید و صادقانه رفتارتان را بررسی کنید از خودتان این سوال‌ها را بپرسید: آیا شما لحظات خاصی از رابطه خانوادگیتان را بخاطر اینترنت از دست می‌دهید؟ آیا شما دیر به رختخواب می‌روید؟ آیا فعالیت‌های اینترنتی را از همسرتان پنهان می‌کنید؟ آیا همسرتان از مدت زمانی که شما در اینترنت هستید ناراضی است و با شما در این مورد بحث می‌کند؟ آیا عضو گروه‌ها و انجمن‌هایی هستید و از همسرتان پنهانش کرده اید؟جواب این سوال‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید به اینترنت معتادید یا خیر.

استفاده‌های مناسب از اینترنت

استفاده کنترل شده از شبکه مجازی می‌تواند ابزاری مفید باشد و تجربه‌ای است که در هیچ فضای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را به دست بیاورید. هیچ کس نمی‌تواند مانع استفاده شما از ابزارهای مدرن اجتماعی بشود. برای حفظ ارتباط صمیمانه با همسرتان و ایجاد اعتماد در همسرتان از این راهکارها استفاده کنید:

یک – از همسرتان تقدیر کنید. یک عکس از غذای جدیدی که همسرتان پخته، تبریک موفقیتی که در کار یا تحصیلاتش به دست آورده و یا تشکر از محبت و مهربانی او در فضای عمومی اینترنت، احساس خوبی در همسرتان و تصویر زیبایی از رابطه شما در ذهن دیگران ایجاد می‌کند.

دو – ارتباطتان با همسرتان را در فضای مجازی حفظ کنید. اگر وبلاگ می‌نویسید از احساساتتان درباره همسرتان بنویسید. تولدش را تبریک بگویید و یا با یک عکس دو نفره قدیمی، خاطراتتان را تازه کنید.

سه – از زندگیتان بگویید. اگر مسافرتی می‌روید، اگر به یک رستوران می‌روید، بچه دار شده اید یا در سوگواری نشسته اید. همه اینها موضوعات مجازی برای مطرح کردن در صفحات اجتماعیتان است.

چهار- ارتباطتان با کسانی که برایتان مهم و عزیز هستند را حفظ کنید. اعضای خانواده و کسانی که از شما دور هستند، دوســتان عزیزی که سالهاست ندیده‌اید یا همکارانتان را می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و ارتباطتان را گسترش دهید و حفظ کنید و روابطتان را همگام با امکانات جدید دنیای امروز حفظ کنید.

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید. اینترنت می‌تــــواند تاثیر زیـــــادی بر رابطه زناشویی‌تان داشته باشد. این شما هستید که باید انتخاب کنید، رفتارهایتان را کنترل کنید و با حساسیت از آن استفاده کنید. اعتیاد به اینترنت بدون شک روی رابطه زناشویی‌تان اثر می‌گذارد اگر فکر می‌کنید بیش از اندازه پای صفحات اینترنتی وقت تلف می‌کنید، تلاش کنید تا عادتان را تغییر دهید.

نکات بیشتر:

- زود قضاوت نکنید و موضع نگیرید: اگر کسی را نمی‌شناسید و ارتباطی با همسرتان کشف کرده اید، ابتدا در مورد نوع رابطه مطمئن شوید. شک و بی اعتمادی در رفتارهای مجازی همسرتان به همان اندازه بی اعتمادی در ارتباطات اجتماعی مخرب است. یادتان باشد که شما هیچوقت نمی‌توانید خودتان و همسرتان را از دنیای اینترنت حذف کنید.

اینترنت راستگو نیست: بسیاری از چیزهایی که در مورد ارتباط دیگران در اینترنت می‌خوانید، اطلاعاتی که آنها در مورد خودشان می‌دهند یا مشورت‌هایی که به شما می‌دهند، قابل اعتماد نیست. البته این به این معنا نیست که همه افراد دروغ می‌گویند. اما شما باید یک پله بالاتر بایستید. همه چیز را باور نکنید، به راحتی تحت تاثیر قرار نگیرید و آنچه می‌بینید و می‌خوانید را با واقعیت‌های اجتماعی تطابق بدهید.

ممکن است همسرتان از یکی از ارتباطات مجازیتان خوشش نیاید. به خاطر یک ارتباط مجازی با هم درگیر نشوید. عضو هر شبکه اجتماعی که باشید باید اطلاعات شخصی خود را کامل و صادقانه پر کنید. شیطنت نکنید و بگویید که ازدواج کرده اید.

با هم تصمیم بگیرید. با هم در مورد زندگی مجازیتان تصمیم گیری کنید و به آن پایبند باشید. قوانینی را در مورد مدت زمان و کیفیت سپری کردن زمان در اینترنت ایجاد کنید.

با همسرتان به طور شفاف در مورد رفتار و ارتباطات اینترنتی‌تان صحبت کنید. چیزی را از او پنهان نکنید. همسرتان بهترین دوستتان است، چه در زندگی واقعی چه در فضای مجازی. بنابراین او را در تمام لحظاتتان شریک کنید. هر چیز جالبی که از دوستان مجازیتان می‌شنوید را با او در میان بگذارید، در مورد مطالب خوانده شده با هم بحث کنید. نگذارید زندگی مجازی شما مجزا از زندگی زناشویی تان باشد و همسرتان با وجود مجازیتان بیگانه باشد.

ارتباطات مجازی در دنیای زناشویی
ریحانه دوستدار ( منبع )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی